Riccione Shades | In progress

 

Riccione: a seaside resort small town in Italy, known to all for its discos, for the beaches crowded with umbrellas and bathers. To me, Riccione is something else: it is the dawn, it is the timid sound of the Adriatic, it is the talkative fishermen and the clouds reflected on the sand. Riccione is all of these, and even more. In all these years I have tried to tell what I see, and every year I see new things. These are just some of the images of Riccione I have collected so far, wrapped in a book called “Di albe, nuvole e luce di sabbia riflessa” (About dawn, clouds and sand reflected light”. You can browse the book by clicking the link below. If you would like to purchase the book, please contact me

Di albe, nuvole e luce di sabbia riflessa Libro fotografico su Riccione di Silvia Casali

Riccione: una località di mare nota a tutti per le discoteche, per le spiagge affollate di ombrelloni e la folla di bagnanti. Per me Riccione è altro: è l’alba, è il suono timido dell’Adriatico, sono i pescatori chiacchieroni e le nuvole riflesse sulla sabbia. Questo, ma anche di più. In tutti questi anni ho cercato di raccontare quello che vedo, e ogni anno vedo cose nuove.

Queste sono solo alcune delle immagini di Riccione. Altre le ho raccolte in un libro che puoi sfogliare online. Per l’acquisto contattami.

Di albe, nuvole e luce di sabbia riflessa Libro fotografico su Riccione di Silvia Casali