Philosophy | Filosofia

I am an instinct-based photographer. Everything you see in my portfolio has not been planned or shot in a studio, because my pictures mirrors my daily experiences.

I love to talk to people while trying to catch their real self with my camera.  Maybe this is also why I love to shoot portrais letting models decide where is the best location – at home, at office, in a cafè or on a playground.

To catch the unexpected in daily gestures – this is what also thrills me in photography. You can call the outcome of this not planned photographic activity snapshots, I call them drops of life.

Although I love nature, wildlife and above all, I love natural light, I find it very difficult to relax and enjoy taking pictures of what surrounds us and it is not manmade. But I still try. And sometimes I also enjoys it, especially when light get trapped by nature’s shapes.

Light and shapes, architecture and objects, textures and reflections. This is maybe the common thread in my photography, finding its most expected outcome in still life pictures.

 

La mia fotografia è istintiva. Il mio portfolio non è il risultato di una pianificazione o di scatti in studio, in quanto le mie fotografie riflettono le mie esperienze di vita.

Amo parlare con le persone mentre cerco di carpire la loro vera essenza con la macchina fotografica. Forse è per questo motivo che preferisco ritrarre le persone dove si trovano a proprio agio: nella propria abitazione, sul luogo di lavoro o al parco.

Catturare l’inusuale nei gesti quotidiani – questo è ciò che amo della fotografia. C’è chi chiama il risultuto di questa attività “istantanee”, io le chiamo gocce di vita.

Sebbene io ami la natura e gli animali, ma soprattutto io ami la luce naturale, trovo alquanto difficile rilassarmi e godere del fare fotografie a ciò che ci circonda e non è “artificiale”. Tento comunque di farlo. E a volte mi diverto, soprattutto quando la luce rimane intrappolata dalle forme della natura.

Luce e forme, architettura e oggetti, texture e riflessi. Questo è l’elemento comune a tutte le mie fotografie, trovando nelle immagini still life la forse più scontata concretizzazione. 

Advertisements